13 Aralık 2013 Cuma

ELMALI TART..

Tarifi blog sahibi bir arkadaşa ait.blogunu bilmiyodum elmalı tart sayesinde keşfetmiş oldum..Adresi bittermutfakta :).Onun anlatımıyla yayınlıyorum,benimkinin tek farkı üzerine o hamuru rendelemiş ben ise kurabiye kalıpları ile yaptım..tadı nefis olmuştu tavsiye ederim..Ayrıca Bittermutfakta 'ya çok teşekkürler bu güzel tarifin için..

Elmalı Tart

Tart Hamur için 
Malzemeler

1 su bardağı pudra şekeri
200 gr tereyağ yada başka bir katı yap (teremyağ güzel oluyor)
3,5-4 su bardağı un
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 tutam tuz

İç harcı için,
4-5 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı kadar ceviz dahada az olabilir
Yapılışı;
Elmaların kabuklarını soyun ve rendeleyin.Tavaya elmaları tarçını şekeri ekleyip kısık ateşte pişirin.Ardından cevizleride ekleyin.İç harcınız bi kenarda ılınsın.

Ununuzu yoğurma kabınıza alın ortasına yağınızı yumurtayı şekeri ekleyin.Hamurunu yoğurun.Ele yapışmayacak bir hamur olacak.Sonra hamurunuzun üçte birini ayırın streç filme sarıp buzluğa atın.Tart hamurunu üzerini kapatıp buzluğa koyun.Vaktiniz varsa birkaç saat dinledirin.Bu kadar sürem yok diyorsanız biraz bekleyip merdanenizle hamuru azıcık un yardımıyla ince olarak açın.Yağlamış olduğunuz Tart kabınınıza ya da borcama hamuru yayın.Kenarlarını yükseltin.Çatalla delikler açın.üzerine hazırladığımız elmalı harcı yayın.onun üzerinede dondurucuya koyduğumuz hamuru açıp kurabiye kalıbı ile kesip hamurun üzerine dizin.Önceden ısıtılmış 185 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.çıktıktan sonra soğuyunca pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz..Afiyet olsun..

1 yorum:

bittermutfakta dedi ki...

Afiyet olsun ne güzel beğenmenize çok sevindim.Sonuç güzelse süper.Ellerinize sağlık
Sevgiler