9 Ekim 2013 Çarşamba

KIŞLIK DOMATES PÜRESİ..

Herkesin menemenleri boy gösteriyor ne zamandır bloglarda,aslında ben yapalı 1 ay olmuştur yinede benimkilerin neyi eksik deyip görücüye çıkarmaya karar verdim..25 kilo ayaş domatesinden yaklaşık irili ufaklı 20 şişe konserve oldu..püre domates,menemen ne derseniz artık bayanlar..peki nasıl yaptım anlatayım...Domatesleri güzelce yıkadım,kabuklarını tek tek soydum,rondodan geçirip büyük iki tencerede aynı anda pişmeye bıraktım,beş kiloluk son tencereme yeşil köy biberide doğradım,6,7 tanesi biberli oldu... 5 kiloluk tencere için yarım su bardağı sıvıyağ ve 1 tatlı kaşığı tuz koydum,10 -15 dakika kaynadıktan hemen sonra şişelere doldurdum hatta elimi yaktım ve kapakları sıkıca kapattım,şişeleri ters çevirdim soguyana kadar ters beklettim.soguduktan sonra serin bir yere kaldırdım..Umarım güzel ve huzurlu bir kış geçiririz,ve hazırladıklarımızı  mis gibin yeriz..Herkese sevgilerimle...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

afiyetle yiyin.ellerine saglık.

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım.afiyetler olsun.sevgiler.