8 Haziran 2010 Salı

EKMEK YAPTIMM..


Ekmek yapacağımdan benimde haberim yokken ,ne de güzel fosur fosur bir ekmek yapmışım farkında
değilim..
Dün öğlen bir sürü ev işi yaptıktan sonra o yorgunluğun üzerine bi de lokma yapmak için gayet kendime güvenerek mutfağa girdim, hamuru yoğurup dinlenmeye bıraktım,hamur kabarıp da iş başa düşünce bianda içimi bir üşengeçlik,bir korku sardı yine beceremessem,yine elime yüzüme bulaştırırsam,malzeme ziyan olursa, pastaneden alsaydım hiç uğraşmazdım ne güzel yerdik düşünceleri beynimde dolaşırken ,bir anda karar değiştirdim hamura biraz daha un ekledim, direk unlanmış borcama döktüm ve 200 derecelik fırına verdim,ısıtmadan hemde..Ne güzel bir ekmek oldu işin sırrı yumuşak hamur olmasıymış,insan deneyerek öğreniyor işte..
Yapılışı;
1 küçük pkt toz maya,4 bardak unu  harmanladım,sonra sanırım 3,5 su bardağı su ekledim,1 yemek kaşığı sıvıyağ , tuz en son tekrar un ekleyip kıvamını ayarladım.Hamuru yumuşak tuttum,1 saate kadar mayalanmasını bekledim..unlanmış büyük yuvarlak borcama döktüm,200 derecelik fırında  pişirdim..

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım ekmeğinin maşallahı var sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

neye niyet neye kısmet bu sayede mükemmel ekmek yapmanın sırrını yakalamışsınız,çokta nefis olmuş,kokusu buraya kadar geldi ellerinize sağlık

mandalincikmazi dedi ki...

Filizcim iyikide üşenmişsin aslında yorgun olduğun için üşenmişsindir yoksa benim tüm blogcu arkadaşlarım hamarattır :))
ellerine sağlık canım nefis görünüyor ev de mis gibi ekmek kokmuştur :))
Sevgiler..........

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Nasıl güzel kabarmış. Dış kabukta çıtır çıtır
Nefis olmuş canım
ellerine sağlık
sevgiler