5 Mart 2009 Perşembe

MERCİMEK KÖFTESİ



Yiğitin doğum gününden bir çeşitti.
Bu tarifimi 37. Porselen Demlik Cay Saati Etkinliginin ev sahibesi sevgili http://sevincceden.blogcu.com/ ´a gönderiyorum..

Malzemeler;
1 su bard. kırmızı mercimek
1 su bard. ince bulgur
1 su bardağı mercimeği haşlamak için su
1 tane kuru soğan
1 kaşık salça
1 kaşık biber salçası
3,4 adet yeşil soğan
biraz maydonoz
tuz,karabiber,kırmızı toz biber,
limon suyu,sıvıyağ
Yapılışı;
Öncelikle mercimek 1 bardak suda ağzı kapalı bir tencerede haşlanır,suyunu çekince,ocak kapatılır, bulgur eklenir,ağzı tekrar kapatılıp demlenmeye bırakılır.Başka bir kapta kuru soğan ince ince kıyılır,sıvıyağda kavrulur,salçası,tuzu ilave edilir.Ezilen mercimeğe hazırlanan soğanlı,salça katılır ve yoğurulur.Yeşil soğan ve maydonoz ince ince kıyılır ve içe katılır.Tekrar hepsi yoğurulur,limon suyu ve baharatlarıda eklendikten sonra köfte şekli verilir.servis tabağına dizilir.Afiyet olsun..

6 yorum:

atesböcegi dedi ki...

ayyyy... bunlarda enfes olmus. caya geleceksinya bana pogacalarla bu köftelerdende isterim ama.
canim benim öpüyorum.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

süper görünüyor... uzun zamandır yapmadım...en kısa zamanda yapıcam, inşALLAH ...ellerine sağlık canım..............

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

oooo döktürmüşsün süperler ellerine sağlıkkk......

sihirlirloklava dedi ki...

bayılırım....eline sağlık

AskinAy dedi ki...

ellerine saglik canim harika görünüyor,bende ne zamandir yapmiyordum,canim cekti simdi:)

Eda Açıkgöz dedi ki...

hepsi harika görünüyor ellerine sağlık zaten annemden duyuyordum lezzetli tariflerini mutlaka bende deniyeceğim bu güzel tatlardan...